
Zlecenia transportowe – skąd brać zlecenia na transport?
On 21 października, 2021 by adminProwadzenie działalności gospodarczej w branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka) daje spore szanse na biznesowy sukces.
Paradoksalnie, takie postrzeganie atrakcyjności sektora utrudnia działalność dotychczasowym uczestnikom – konkurencja nasila się. Jak w takiej sytuacji pozyskiwać zlecenia?
Pozyskiwanie zleceń w branży transportowej – aktywność na giełdzie internetowej kluczem do sukcesu
Internet w dwudziestym pierwszym wieku zewsząd nas otacza. Jest on istotny nie tylko w życiu prywatnym, edukacji czy social mediach. Także prowadzenie biznesu zostało znacznie usprawnione dzięki technologiom internetowym. Jednym z cennych dla firm TSL rozwiązań w ostatnich latach są giełdy transportowe.
Platformy te (należy do nich np. Trans.eu) umożliwiają rywalizację o zlecenia umieszczane przez zleceniodawców z całego kraju. Wystarczy stworzyć profil firmowy (jest to usługa płatna, a miesięczny koszt posiadania aktywnego konta to zazwyczaj kilkaset złotych). Tysiące zleceń stoją otworem.
Giełda to nie wszystko – marketing w sieci także jest ważny
Giełda online to ważny, lecz nie jedyny sposób na aktywność firmy transportowej w internecie. Każde nowoczesne przedsiębiorstwo TSL powinno zadbać także o profesjonalnie wyglądającą stronę internetową.
Jeśli jest ona przygotowana zgodnie z dobrymi zasadami pozycjonowania SEO (Search Engine Optimalization), to powinno to znacząco ułatwić w dotarciu do klienta docelowego. Warto – w ramach marketingu online – zadbać także o drugi „filar”, jakim są płatne reklamy Google Ads. Promocja w internecie daje pierwsze pozytywne efekty zazwyczaj w perspektywie kilku miesięcy.
Eventy branżowe
Ciekawym sposobem na pozyskiwanie kontrahentów w branży transportowej jest także uczestnictwo we wszelkiego rodzaju targach, eventach oraz konferencjach branżowych. Można podczas takich wydarzeń rozdawać np. gadżety (długopisy, smycze, notatniki itd.) z logiem firmowym.
Nawet jeśli uczestnictwo w zjeździe nie zaowocuje bezpośrednio pozyskaniem klientów, to przyczyni się w długim okresie do zwiększenia rozpoznawalności Twojego przedsiębiorstwa transportowego. Takie działania nie gwarantują wprawdzie sukcesu, jednak zwiększają szanse, że inni uczestnicy giełdy transportowej wybiorą właśnie Ciebie spośród kilku propozycji.
Certyfikaty jakości
Branża transportowa to segment rynku, w którym szczególnie ceni się wysoką jakość świadczonych usług. Tu nie ma miejsca na poważne błędy – każda pomyłka może skutkować zniszczeniem przewożonego towaru o wartości nawet kilkuset tysięcy złotych.
To właśnie dlatego znaczna część zleceniodawców zwraca uwagę na to, czy dane przedsiębiorstwo transportowe może poszczycić się np. certyfikatem jakości ISO 9001. Co ciekawe, niektóre duże przedsiębiorstwa (np. koncerny działające na terenie krajów zachodnich) wymagają od swoich przewoźników uznanych, międzynarodowych certyfikatów jakości.
Jak osiągnąć sukces w branży transportowej?
Jak widać, metod na pozyskiwanie zleceń jest – pomimo silnej konkurencji na rynku transportowym – całkiem dużo. Podczas prowadzenia działalności w tej branży należy bowiem pamiętać o jednej, niezwykle istotnej zasadzie: kluczem do sukcesu na tym rynku jest dywersyfikacja. Co to oznacza w praktyce?
Wytłumaczenie jest bardzo prosta: nie można poprzestać na korzystaniu z jednego z opisanych kanałów pozyskiwania ofert. Konieczne jest działanie kompleksowe, by osiągnąć sukces biznesowy i mieć stały napływ zleceń, które są rentowne i będą zwiększały skalę prowadzonej działalności transportowej.
Pozyskiwanie zleceń w branży TSL – podsumowanie
Choć pozyskiwanie lukratywnych zleceń w branży transportowej jest możliwe na wiele sposobów. Wykorzystanie giełdy internetowej czy marketingu w sieci to tylko niektóre z nich. Ważne jest jedno: dobra reputacja oraz umiejętne wykorzystanie poszczególnych kanałów.
Dodaj komentarz